Jumaat, 18 Disember 2009

Belanjawan: Kerajaan Peliwat Altantuya Hampir Tumbang

Oleh: Tok Janggut

Kecewa dan kesal dengan sikap Ahli-ahli Yang Berhormat dari Pakatan Rakyat pada sesi undian untuk meluluskan belanjawan 2010 baru-baru ini. Selama ini mereka mempertikaikan kalangan YB dari BN yang sering ponteng dari menghadiri persidangan dewan rakyat, tapi kali ini terbongkar bahawa kalangan Pakatan Rakyat juga ada yang mengambil sikap lewa terhadap perkara yang penting ini. Dengan kecuaian YB dari Pakatan Rakyat kita telah gagal untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan peliwat Altantuya baru-baru ini.


Memang tidak dinafikan bahawa telah berlaku sabatoj dikalangan MP BN/UMNO dengan tujuan untuk menjatuhkan dan memalukan kerajaan BN/UMNO kerana sememangnya mereka meluat dengan Najib lebih-lebih lagi dengan isterinya yang berkuasa lebih dari PM. Cara untuk melompat parti telah menjadi halangan pada 16hb. September dulu kerana ada kalangan mereka diugut dan dipaksa pergi ke Taiwan dengan tujuan untuk mengelakan MP-MP UMNO ini melompat parti, sebagai balasan mereka gunakan cara ini untuk membalas dendam dan untuk menjatuhkan kerajaan peliwat Altantuya dengan cara yang amat memalukan dan terhina.
Namun begitu dengan kemenangan undi hanya dengan majority tiga undi pun sudah cukup untuk memalukan dan menjatuhkan maruah peliwat Altantuya ini bahawa beliau tidak diperlukan dalam kabinat Negara ini.

Istilah "peliwat Altantuya" penulis gunakan kerana kita masih ingat akan akuan bersumpah Bala yang pertama yang dipaksa untuk ditarik semula ada mengatakan bahawa "Najib pernah memberitahu Razak Baginda semasa Najib melakukan sek dengan mendiang, mendiang tidak membantah bila diliwat". Ini membuktikan bahawa Najib adalah peliwat sebenar. Bukan DSAI!
Dengan membunuh Altantuya, semua bukti dapat dipadamkan seperti kes kapal selam, sek dan liwat Najib dan juga rasuah komisen yang berjumlah ratusan juta.

Kita UMNO cuba pula ganggu MCA dan cuba menjatuhkan Tee Kiat agar isu PKFZ dapat ditutup kerana kelihatan Tee Kita beria-ia sangat nak dedahkan dan membongkar skandal PKFZ yang melibatkan ramai pemimpin UMNO ini.

Sebelum ini juga terdengar kes homosek yang melibatkan sepupu Najib sendiri yang dikatakan berlaku di Singapura tetapi isu ini tidak dapat dipastikan kerana kekangan pihak tertentu.
Namun begitu peluang sudah terlepas, angkara kelalaian MP Pakatan Rakyat, kerajaan peliwat Altantuya gagal dijatuhkan, jika tidak pasti pihanraya umum mesti diadakan semula dan kita yakin BN/UMNO bejaya dihancur dan ditumbangkan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan