Rabu, 15 Februari 2012

Gempar! Ahli Lembaga Disiplin UMNO ditangkap khalwat??




memang gempar! Ahli Lembaga Disiplin UMNO ditangkap khalwat? dengan lelaki cina lak tu!

menurut sumber yg amat boleh dipercayai, ahli lembaga yg bergelar Dato' ni (aku rahsiakan namanya dulu atas sebab2 kemaslahatan) telah ditangkap khalwat pada 13 januari 2012 yg lalu di unit tingkat 4 kondominium Kojaya Ampang, jalan kolam air jam 3.18 pagi.


ketika diserbu, dato' tersebut menyatakan bahawa pasangannya, yg juga merupakan sorg lelaki berbangsa cina, merupakan sorg convert muslim (muallaf) dan mereka telah bernikah tetapi gagal menunjukkan bukti pernikahan mereka.


difahamkan, dato' tersebut telah dipanggil oleh JAIS untuk sebutan kesnya pada 22 januari lalu tetapi dato' tersebut tidak menghadirkan diri. oleh itu,mahkamah syariah kajang telah menetapkan tarikh sebutan baru kes khalwat itu pada 23 februari ini.


spekulasi bertiup bahawa ketidakhadiran dato' tersebut pada panggilan sebutan pertama 22 januari lalu adalah kerana dia mungkin sedang berusaha untuk mendapatkan sijil pernikahan dari thailand untuk mengaburi keadaan ketika sebutan kesnya nanti.


insya Allah, jika terdapat perkembangan lanjut, akan aku kongsikan lagi mengenai kisah ni. maybe kita sama2 boleh menjengah mahkamah syariah kajang ke utk "live coverage". - Al Hajari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan