Selasa, 24 November 2009

Semakin Ramai Rakyat Malaysia Cari Harta Melalui Internet




KUALA LUMPUR, 24 Nov (Bernama) -- Semakin ramai rakyat Malaysia yang beralih kepada Internet untuk mencari harta untuk dibeli, kata Pengerusi Eksekutif Kumpulan iProperty.com Malaysia, Patrick Grove.

"Meskipun dalam kelembapan ekonomi sekarang, iProperty.com Malaysia tetap popular kerana semakin ramai rakyat Malaysia beralih kepada 'online' untuk mencari harta," katanya.

Grove berkata syarikat itu, yang menawarkan pangkalan data harta untuk dijual atau disewa secara online yang terbesar di negara ini, mencatatkan peningkatan purata lalu lintas laman web sebanyak 15 peratus secara perbandingan bulan ke bulan.

Sementara itu, iProperty.com Malaysia muncul sebagai pemenang anugerah Media Online Terbaik 2009 dengan mengalahkan calon-calon kesukaan ramai seperti Google, Yahoo!, dan Microsoft.

"Sedang kebanyakan syarikat berhempas pulas mempertahankan perniagaan dan menambah baik kedudukan pasaran masing-masing selepas kelembapan ekonomi baru-baru ini, namun iProperty.com Malaysia berupaya kekal sebagai portal harta nombor satu di Malaysia." kata Grove.

iProperty.com Malaysia, yang dilancarkan pada 2007, mempunyai 80,000 senaraian harta secara online.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan