Khamis, 7 Januari 2010

Aku Nak Jadi Sarjan Tentera Malaysia

Oleh: mohdnoorawang

"RAF Sergeant's rank insigniaAku saran pada belia dan mat-mat rempit terutama bangsa Melayu jadi sarjan askar tantera (tentera). Apakan tidak peluang nak jadi "pencuri dan penjual" cukup mudah dan pendapatan cukup lumayan. Ceritanya macam katun. Pegawai penyiasat dan peguam negara bagaikan mereke cerita isu kecurian dan penjualan dua buah enjin jet milik TUDM macam cerita katun juga. Tidak lojik seorang sarjan tentera mencuri dan menjual enjin jet dengan begitu mudah.


Jika betul berlaku pegawai atasan TUDM kerjanya tidur sahaja. Memang tidak masuk akal seorang yang berpangkat sarjan melakukan. Yang pasti mesti ada pegawai atasan atau menteri yang berkenaan terlibat sama. Ingat bukan curi pisang dikebun pisang.

Satu Malaysia ditipu oleh pemimpin umno dan pegawai awam demi meyelamat pemimpin umno yang korup. Hanya menjadikan seorang berpangkat sarjan askar dan seorang peniaga dituduh mencuri dan menjual enjin jet sebagai bukti umno telus. Itu hanya pembohongan yang cukup sebati dengan pemimpin umno.

Kisah pembunuhan wanita Mongolia cukup membuktikan kerajaan bn dan umno malah perdana menteri Najib Razak dan isterinnya Rosmah Mansor atau rosmah RM sendiri diheret sama isu kemantian wanita Mongolia. Akhirbya yang menjadi kambing penyelamat ialah dua anggota keselamatan disabitkan kesalahan. Begitu juga kehilangan dan kecurian serta penjualan enjin jet milik TUDM episod drama yang sama dengan kes wanita yang dibom hancur bagi tujuan melupuskan bukti.

Kita lihat sahaja perbicaraan yang bakal diadakn bagi membicarakan seorang sarjan dan seorang peniaga kes curi dan jual enjin jet nanti. Namun aku sudah tahu jawapanya. Terutam saksi yang berfoil tinggi tidak akn hadir memberi keterangan. Jadi dua orang yang kena tuduh akan jadi kambing penyelamat dan dukenakan hukuman seperti kes wanita monglia. Jadi katun lawan katun. mahkamah katun hakim bicara pun katun.

"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan