Khamis, 3 Mei 2012

Isteri Tok Guru Nik Aziz Dan Tok Guru Haji Hadi Boros & mendedahkan aurat?


Pensyarah Kanan Universiti Pertahanan Nasional, Prof Madya Riduan Tee Abdullah berkata beliau kecewa dengan isteri pemimpin politik yang hidup bermewah dan tidak menutup aurat.

Bekas pemimpin pelajar UKM itu berkata, pemimpin negara yang gagal mendidik anggota keluarga dengan ajaran Islam sebenar tidak boleh dijadikan 'role model' kepada generasi akan datang.

Beliau kecewa, kerana terdapat pemimpin di negara ini yang tidak berjaya membentuk sahsiah suami dan isteri mereka.

“Sekiranya ahli keluarga sendiri tidak menutup aurat misalnya, bagaimana dia hendak memimpin negara dan menyuruh orang lain berbuat demikian. Begitu juga anak-anak mereka perlu terlebih dahulu dijaga kerana ini memberi imej kepada pemimpin berkenaan.

“Manakala bagi wanita bergelar isteri yang menerajui parti politik dan sesebuah pertubuhan, sekiranya mereka tidak boleh menegur suami sendiri, saya rasa ia juga memang pelik,” katanya yang dipetik Sinar Harian.

Beliau dilapor berkata demikian semasa membentangkan kertas kerja berjudul 1Malaysia dan Penghayatan Islam sempena Himpunan Ulama, Cendekiawan Islam dan Penulis Maya Kebangsaan 2012, semalam.


Menurut Ridhuan Tee lagi, seseorang pemimpin perlu utamakan agenda bangsa dan negara, namun sekiranya si isteri dan anak-anak kepada pemim­pin hidup bermewah, perkara ini menunjukkan­ ada tidak kena.


Siapakah agaknya pemimpin politik yang isterinya TIDAK MENUTUP AURAT dan hidup bermewah.
Adakah isteri Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Haji Hadi atau isteri siapa?????


Adakah isteri Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Haji Hadi yang hidup bermewah-mewah?????


Riduan juga berkata, tidak kena jika rakyat disuruh berjimat sedangkan isteri sendiri atau suami tidak berbuat sedemikian.

Ditanya sama ada menegur peribadi pemimpin dikatakan satu kesalahan, katanya, dalam Islam, ia digalakkan dan apa dilakukan pemimpin itu menjadi perbualan.


Masalahnya sekarang ramai yang berpendapat bahawa pemimpin tidak boleh ditegur, kalau mereka atau isteri mereka kaya dan hidup bermewah itu harta mereka, rezeki mereka rakyat tak boleh tegur ..... inilah pegangan yang sebenarnya akan meruntuhkan tamadun bangsa dan meruntuhkan negara kerana apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin semuanya betul dan tidak boleh dikritik serta diberi nasihat... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan